Zaczynać od nowa... Każdego dnia. I S.J. Watson "Zanim zasnę"




Autor: S. J. Watson
Tytuł: Zanim zasnę (Before I go to sleep)

Utracić wspomnienia - wydaje się nam to niewyobrażalne. Zapomnieć rodzinę, przyjaciół, własne życie... Jest to dla nas niemal nierealne. S. J. Watson zabiera nas jednak w taki świat. W książce Zanim zasnę autor przedstawia historię kobiety, którą dręczą zaniki pamięci.

Christine, główna bohaterka, budzi się każdego ranka w obcym domu, u boku nieznajomego. Codziennie dowiaduje się, iż jest to jej dom, a mężczyzna jest jej mężem. Twarz, którą kobieta ogląda w lustrze zawsze wydaje się obca - Chris jest starsza niż wydaje jej się po przebudzeniu.

Czytając poznajemy wiele tajemnic Christine i jej męża oraz fakty, które bohaterowie próbują ukryć przed Chris. Dlaczego kobieta straciła pamięć? Kto próbuje ją oszukać? Jaki będzie finał powieści? To oczywiście pozostawię Wam do odkrycia, by nie psuć lektury.

Zanim zasnę wspominam jako ciekawą powieść. Były momenty, gdy książka była bardzo wciągająca, ale przez to, iż główna bohaterka ciągle poznaje wszystko na nowo, pojawiały się również chwile lekkiego znudzenia. Sam pomysł Watsona uznaję za interesujący. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż autor zainspirował się wspomnieniami pacjentów cierpiących na amnezję.

Przez chwilę zastanawiałam się czy zakończenie nie było zbyt przekombinowane, ale zdecydowałam, że pozostanę przy pierwszym pozytywnym wrażeniu. Finał powieści był dobrym pomysłem, który sprawił, że na ostatnich stronach akcja dodatkowo przyspieszyła.

Sądzę, że Zanim zasnę może być dobrą propozycją czytelniczą, jednak nie ukrywam, iż były książki, które bardziej mnie wciągnęły. Pozostaje mi jedynie zaprosić Was do czytania i liczyć, iż książka się Wam spodoba :)

Komentarze

  1. Książkę czytałam już dosyć dawno, ale nadal wspominam ją z uśmiechem. Mnie bardzo wciągnęła, bo to była moja pierwsza tego typu lektura. Ale chyba nie przeczytam jej ponownie, by nie psuć tego ,,pierwszego pozytywnego wrażenia";)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się spodobała, ale raczej nie przeczytałabym jej ponownie ;) Przez to, że znałabym najważniejsze fakty... Książka nie byłaby już taka sama ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty