Prawda o Rosie | Justine Larbalestier "Moja siostra Rosa"




Autor: Justine Larbalestier
Tytuł: Moja siostra Rosa (My sister Rosa)

W ostatnim poście wspominałam, iż Jedyne wspomnienie Flory Banks zajęłoby prawdopodobnie najniższe (na ten moment) miejsce w moim małym przeglądzie literatury młodzieżowej. Pomyślałam, iż mogłabym zrobić prawdziwy ranking tych pięciu (prze)czytanych przeze mnie książek - zwłaszcza, iż trzecia z nich stała się moją zdecydowaną faworytką.

Moja siostra Rosa to historia Che Taylora. Jest on zwykłym siedemnastolatkiem, który przeprowadza się do Nowego Yorku z rodzicami i siostrą, Rosą. Dziewczynka jest niebezpieczna i wyrachowana, łatwo potrafi zjednać sobie ludzi, a przy tym nie liczy się z ich uczuciami. Tylko Che, którego Rosa uznaje za swego najlepszego przyjaciela, rozumie do czego może się ona posunąć. 

Kiedy spojrzałam na opis powieści... Uznałam go za interesującą zapowiedź. Jednocześnie bałam się jednak, iż książka może nie spełnić moich oczekiwań. Po przeczytaniu mogę jedynie stwierdzić, iż była bardzo dobrą i intrygującą lekturą. Spodobała mi się już od pierwszych stron poprzez styl Justine Larbalestier, który od razu przypadł mi do gustu
Moja siostra Rosa to powieść, która wciąga po kilku zdaniach. Czytelnik nie musi czekać na rozwój akcji, która dodatkowo toczy się w odpowiednim tempie. Autorka nie zwleka z najważniejszymi elementami fabuły, ale i nie zarzuca nimi w jednym, konkretnym punkcie, by potem zanudzić Czytelnika. Wszystko ma jakby swój naturalny przebieg. Ponadto spodobało mi się zaprezentowanie osobowości psychopatycznej - łącznie z faktami dotyczącymi mózgu. 

Powieść bardzo mi się spodobała. Nie sądzę jednak, by była ona typową książką młodzieżową. Raczej jest to thriller psychologiczny pisany z perspektywy nastolatka. Jeśli szukacie wciągającej i ciekawej lektury, to myślę, iż Moja siostra Rosa powinna Wam się spodobać - nie mogłam zasnąć, nim nie poznałam jej zakończenia. 

Justine Larbalestier to z pewnością pisarka, po której twórczość chciałabym sięgnąć w przyszłości. Zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie - choć oczywiście nie spodziewałam się, iż będzie to zła książka - i mam nadzieję, że inną powieścią zrobi to po raz kolejny.

Komentarze

Popularne posty