Odwagi! | Emily Barr "Jedyne wspomnienie Flory Banks"




Autor: Emily Barr
Tytuł: Jedyne wspomnienie Flory Banks (The One Memory of Flora Banks)

Jedyne wspomnienie Flory Banks to historia siedemnastoletniej dziewczyny, cierpiącej na amnezję następczą. Flora jest w stanie utrzymać informacje przez kilka godzin, a potem je zapomina. Jej wspomnienia kończą się na tych, które zdobyła do wieku dziesięciu lat. Bohaterka pomaga sobie za pomocą notatek, jednak pewnego dnia udaje jej się zapamiętać pocałunek z kolegą, który następnego dnia wyjeżdża. Flora postanawia go odnaleźć.

Opis może wydawać się naiwny i przesłodzony, jednak postanowiłam sięgnąć po książkę Emily Barr, zaciekawiona sposobem, w jaki autorka przedstawiła w niej amnezję następczą. Choroba została nakreślona dość spójnie - Flora zapomina wydarzenia w określonych sekwencjach, a wszystko to zostało dobrze przemyślane. 

Powieść jest interesująca i zabawna, czyta się ją bardzo szybko - na co wpływa również fakt, iż niektóre informacje z życia bohaterki się powtarzają, gdyż trzeba jej o nich przyominać. W książce pojawiają sie e-maile, jednak w przypadku Jedynego wspomnienia Flory Banks nie wpłynęły one na korzyść powieści. Choć bohaterka twierdzi, iż są piękne i pełne pasji (może dlatego, że jest niedojrzała?), ale według mnie jest zupełnie inaczej. Niestety mi się nie podobają i sądzę, iż książka zyskałyby, gdyby wymiana korespondencji została jedynie wspomniana.

Większą część powieści czytałam z lekkim przymróżeniem oka, choć końcówka mi się spodobała. Jedyne wspomnienie Flory Banks jest według mnie lekką lekturą do czytania na leżaku. Nie mogę napisać, że mi się nie spodobała - byłoby to kłamstwo. Moje uczucia są raczej neutralne, ale jest to ten typ młodzieżówek za, którym nie przepadam. Gdybym miała stworzyć ranking z mojego przeglądu książek młodzieżowych, to chyba historia Flory przegrałaby z powieścią Gemeinharta.



Komentarze

  1. A ile mniej więcej stron ma ta książka? I jaki to rok? (są już telefony dotykowe, czy nawet nie występują w książce?)
    Tak wgl to fajna recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! ;) Nie wiem dokładnie, który to rok, ale książka została wydana w 2017 roku (przynajmniej w Polsce) i jej akcja toczy się raczej w czasach współczesnych. Sprawdziłam liczbę stron - jest ich 328 ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty