Co wydarzyło się w Nowym Yorku? | Jojo Moyes "Still me"




Autor: Jojo Moyes
Tytuł: Still me

Zanim się pojawiłeś to jedna z moich ulubionych książek oraz powieść, od recenzji której rozpoczęłam "opowiadanie bajek". Mimo, iż jej kontynuacja - Kiedy odszedłeś - nie spodobała mi się w równym stopniu, wiadomość o zbliżającej się premierze trzeciej części przygód Lou wywołała u mnie ogromny uśmiech i wzbudziła moją ciekawość. Wiedziałam, iż będzie to książka, którą będę musiała przeczytać i cieszę się, że nie zmieniłam zdania.

Dla sprawiedliwości - Kiedy odszedłeś nie jest złą powieścią, ale czegoś jej brakowało. Still me okazało się natomiast kontrastem. Książka bardzo mi się podobała, jednak nim przedstawię swoją opinię, warto byłoby przytoczyć ogólny zarys fabuły. 


Louisa przeprowadza się do Nowego Yorku, gdzie rozpoczyna nową pracę. Dziewczyna trafia do nowego świata, z dala od rodziny i przyjaciół (nie licząc Nathana), jednak szybko się w nim odnajduje. Clark zaczyna uczestniczyć w wystawnych przyjęciach, poznaje miasto i realia życia najbogatszych mieszkańców. Spotyka również Josha, który przypomina jej o przeszłości.

Powieść Jojo Moyes napisana jest lekkim językiem i szybko się ją czyta. Często trudno jest przerwać lekturę. Dotyczy to szczególnie ostatnich rozdziałów, które śledziłam z rosnącym zainteresowaniem. W książce można znaleźć wiele listów/e-maili, które najczęściej dotyczyły codzienności bohaterów. Uważam je za dodatkowy plus powieści, zwłaszcza, iż przez przeprowadzkę Louisy, większość bohaterów z poprzednich części nie pojawiała się zbyt często.

Still me to powieść, w której Lou zaczyna być zabawną, zwariowaną i pełną pozytywnej energii dziewczyną z Zanim się pojawiłeś. Choć tym razem historia nie zmusza do płaczu, to jednak jest książką wielu emocji. Niejednokrotnie wywołała u mnie wybuch śmiechu lub zdenerwowanie. 


Cieszę się, że po nią sięgnęłam. Polecam Still me wszystkim fanom losów Louisy Clark oraz Czytelnikom, którzy jeszcze nie zapoznali się z tą bohaterką (choć w tym wypadku zachęcam oczywiście do sięgnięcia w pierwszej kolejności po Zanim się pojawiłeś). 

PS Muszę również polecić wydanie, które zamówiłam! Książka jest śliczna i świetnie wykonana. Gdy otworzyłam przesyłkę nie mogłam przestać zachwycać się obwolutą, okładką czy jakością papieru. Powinna oczarować każdego mola książkowego ;)

Komentarze

Popularne posty