Przygoda w krainie absurdu | Haruki Murakami "Przygoda z owcą"









Autor: Haruki Murakami
Tytuł: Przygoda z owcą (Hitsuji-o meguru bōken)


O Przygodzie z owcą przeczytałam na innym blogu i z trochę nieznanych mi przyczyn postanowiłam zdobyć ową książkę o jaskrawej okładce. Powieść Harukiego Murakamiego wydała mi się intrygującą lekturą i chciałam sprawdizć jakie będzie moje zdanie na temat utworu japońskiego pisarza.


Przygoda z owcą opowiada o mężczyźnie, który pewnego dnia otrzymał od przyjaciela fotografię owiec na pastwisku. Jedna z nich przykuła jego uwagę poprzez gwiazdę na grzbiecie. Bohater wyrusza na poszukiwania wspomnianej owcy. 

Sama trochę zdziwiłam się pomysłem przeczytania Przygody z owcą, jako lektury pełnej absurdów. Tajemnicza historia Szczura, niesamowite uszy przyjaciółki głównego bohatera i w końcu sam Człowiek-Owca... Zdaje się, iż trochę tego dużo i wszystko mogłoby przytłoczyć czytelnika, ale na szczęście tak się nie stało.

Przyznaję, iż Przygoda z owcą nie była pomyłką, a interesującym uzupełnieniem mojej biblioteczki i ciekawym doświadczeniem literackim. Więcej! Dobrze się bawiłam czytając tę książkę! A absurdalność powieści? Byłam na nią nastawiona, więc jedynie czekałam czym zaskoczy mnie autor. 

Nie będę nikogo kłamać i pisać, iż Haruki Murakami to mój ulubiony pisarz. Gustuję w innym typie literatury. Nie wykluczam jednak, iż w przyszłości pojawi się na mojej półce inna powieść tego autora i myślę, że Przygodę z owcą można przeczytać choćby dla poszerzenia horyzontów ;) Jeśli ktoś nie podziela moich preferencji i są wśród Was fani literatury japońskiej, to sprawa wygląda nawet lepiej! Możecie śmiało sięgać po tę książkę.

Komentarze

  1. Rzeczywiście, opis brzmi absurdalnie, ale ja akurat lubię takie powieści ;) Może niedługo skuszę się na tę książkę, choć na razie mój portfel leży w kącie i kwiczy po moich ostatnich książkowych zakupach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba widziałam wersje kieszonkowe - to zawsze tańsza opcja (szczególnie, gdy planujesz zakup jednej, a w księgarni stwierdzasz, że chcesz dwie ;P). Skoro lubisz ten typ powieści, to mam nadzieję, że "Przygoda z owcą" Ci się spodoba :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty