Najlepszy romans? | "Pamiętnik" Nicholasa Sparksa






Autor: Nicholas Sparks
Tytuł: Pamiętnik (The notebook)

Pamiętnik to pierwsza i najsławniejsza powieść Nicholasa Sparksa. Zainteresowała mnie ciekawym pomysłem autora i postanowiłam sprawdzić czy jego wykonanie jest równie godne uwagi. 

Powieść opowiada historię Noaha. Jego ukochana, Allie cierpi na chorobę Alzheimera, dlatego mężczyzna codziennie czyta jej swój pamiętnik, by opowiedzieć o ich miłości, o której dziewczyna zapomina każdego dnia. 

Jeszcze przed przeczytaniem uznałam, iż musi być to książka, na którą warto zwrócić uwagę. W dodatku recenzje były dość entuzjastyczne. Została ona uznana za jeden z najlepszych romansów. 

Po zapoznaniu z fabułą podtrzymuję swoje zdanie - pomysł był ciekawy, ale... Spodziewałam się jednak lepszej książki. Liczyłam, że historia będzie przedstawiona w trochę inny sposób i muszę przyznać, że się zawiodłam. 

Czytając miałam wrażenie, że czegoś w niej zabrakło. Nie wiemy co działo się, gdy Allie poznała Noaha. Bohaterowie dostarczają nam tylko kilku okrojonych informacji. Wszystko dzieje się szybko, a tytułowy pamiętnik opowiada jedynie o dwóch dniach z życia Noaha i Allie - czasem jest to dużo, ale w tym przypadku wypadło to dość skromnie.

Nie mam zamiaru odstraszać Was od Pamiętnika. Powinien sprawdzić się jako lekka (i jednodniowa) wakacyjna lektura, ale nie była to dla mnie porywająca historia miłosna, na którą się nastawiłam.  

Komentarze

  1. Pamiętnik był jednym z pierwszych obejrzanych przez mnie,,łzawych" filmów, bo adaptacji tu mówię. Byłam wtedy młodsza i bardziej podatna na te romansidłowe ,,chwyty", dlatego tak bardzo mi się to wtedy spodobało. Jednak już na początku - a miałam wtedy, wydaje mi się, około 10 lat - domyśliłam się, jak skończy się ta historia. Teraz, gdy leci w telewizji w jakiś wolny wieczór, chętnie oglądam, ale chyba nie zaobsorbowała mnie tak, żeby sięgnąć po książkę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja chętnie obejrzałabym adaptację :) Trochę o niej słyszałam i wydaje mi się, że przedstawiona w niej opowieść może różnić się od tej, którą poznajemy w ksiąźce. Muszę to sprawdzić ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty