Lepiej późno niż wcale | Harlan Coben "Już mnie nie oszukasz"




Autor: Harlan Coben
Tytuł: Już mnie nie oszukasz (Fool me once)

Powieści Harlana Cobena cieszą się ogromną popularnością. Ja jednak sięgnęłam dopiero po Już mnie nie oszukasz. Muszę przyznać, że dziwię się, iż tak długo zwlekałam - utwory tego autora kusiły mnie już wielokrotnie. W tym przypadku mogę jedynie stwierdzić, że... Lepiej późno niż wcale!

Akcja rozpoczyna się w dniu pogrzebu Joego, męża Mai. Kobieta musi zmierzyć się nie tylko z bólem po utracie bliskich - jakiś czas przed śmiercią ukochanego pochowała swoją siostrę - czy samotnym rodzicielstwem. Maya co noc zmaga się z koszmarami, w których słyszy krzyki zamordowanych na jej rozkaz cywilów i hałas śmigłowców. Dwa tygodnie po pogrzebie, kobieta odkrywa, iż na nagraniu z domowej kamery pojawił się Joe.

Poza ciekawą fabułą, Już mnie nie oszukasz oferuje czytelnikowi wspaniałe kłamstwo. Kto kogo oszukał? Jak? Tego musicie dowiedzieć się sami. Wyjawię jedynie, iż po przeczytaniu byłam bardzo zadowolona z wyboru lektury. Coben napisał ją w sposób, który sprawił, iż łatwo było nie zwrócić uwagi na pewne niuanse i samemu wpaść w pułapkę.

Powieść została do końca utrzymana w dobrym klimacie. Zainteresowały mnie również kreacje bohaterów i ich wzajemne relacje. Sytuacja głównej bohaterki była dość zagmatwana - trudno było nie zastanawiać się komu Maya może zaufać. Czas spędzony na czytaniu minął zaskakująco szybko.

Streszczając wszystko jednym zdaniem  - Już mnie nie oszukasz to ponad czterysta stron wciągającej historii, po przeczytaniu której nie powinniście żałować sięgnięcia po tę książkę.

Komentarze

Popularne posty