Kilka słów o Heretyckiej Królowej | Michelle Moran "Heretycka królowa"




Autor: Michelle Moran
Tytuł: Heretycka królowa (THE HERETIC QUEEN)

Jako dziecko byłam zafascynowana starożytnym Egiptem. Uwielbiałam bajki i kreskówki, których bohaterami byli faraonowie, księżniczki i egipskie bóstwa. Później nawet wyszukiwałam filmy dokumentalne o znaleziskach archeologicznych i grobowcach. Z biegiem czasu moje zainteresowanie trochę opadło, jednak książka Michelle Moran pozwoliła mi na powrót do jednego z moich ulubionych miejsc i spędzenie czasu z historią opartą na życiu Nefertari i Ramzesa II.

Choć akcja Heretyckiej królowej ma miejsce w starożytności, czytając można odnieść wrażenie, iż jest to książka współczesna - nie tylko poprzez język, ale i jak w nocie historycznej wspomniała autorka, za sprawą używanych przez starożytnych Egipcjan przedmiotów, takich jak kołyski czy kremy do twarzy.

W powieści prawda historyczna miesza się z fikcją, Nefertari musi zmierzyć się z intrygami na dworze i niechęcią ludu, który nie może zapomnieć, iż jest ona krewną heretyckiej królowej. Księżniczka walczy nie tylko o miłość, ale także miejsce i pozycję w pałacu. Akcja toczy się dość szybko, co sprawia, iż książka wciąga - z każdym planem los bohaterów może się zmienić, dlatego trudno jest oderwać się i odłożyć w czasie poznanie skutków ich decyzji.

Czytanie powieści Michelle Moran było dla mnie bardzo dobrą zabawą. Co więcej... Sądzę, iż Heretycka królowa może okazać się ciekawą propozycją nawet dla tych, którzy nie są wielkimi fanami książek historycznych. 

Komentarze

Popularne posty