A gdyby morderca... Zaplanował głosowanie? | Chris Carter "Jeden za drugim"




Autor: Chris Carter
Tytuł: Jeden za drugim (One by one)

Jeden za drugim, to książka, o której wspominałam recenzując Behawiorystę. Po przeczytaniu opisu powieści Cartera zastanawiałam się jak dużo może je łączyć. Dziś już to wiem i mogę zapewnić, iż... Powieść będąca przedmiotem dzisiejszej recenzji zdecydowanie wygrywa w moim osobistym rankingu.

Robert Hunter, główny bohater powieści i detektyw jednostki wydziału zabójstw musi zmierzyć się z człowiekiem, który torturuje i brutalnie zabija swoje ofiary, transmitując przy tym egzekucję przez internet i pozwalając obserwatorom na dokonywanie wyborów wpływających na losy porwanych ludzi.

Książka utwierdziła mnie w przekonaniu, iż powinnam przeczytać pozostałe części z serii o Hunterze. Chris Carter umiejętnie buduje napięcie i kreuje bohaterów, opisywane przez niego egzekucje nie są przerysowane ani groteskowe, a fabuła, mimo iż jest brutalna, przyciąga i nie pozwala oderwać się od lektury.

Przyznaję... Dzisiejszego wpisu prawdopodobnie nie można uznać za pełną recenzję. Zwlekałam z jego publikacją, licząc, iż go rozwinę, jednak nic to nie zmieniło. Jeden za drugim to chyba jedna z tych książek, które podobały mi się do tego stopnia, że trudno jest mi napisać coś, by nie podzielić się z Wami wątkami zawartymi w fabule. 

Liczę, iż mimo to sięgniecie po tę powieść. Warto.

Komentarze

Popularne posty