Przeznaczona? | Katarzyna Grochola "Przeznaczeni"




Autor: Katarzyna Grochola
Tytuł: Przeznaczeni

Przeznaczeni to powieść, której recenzję zapowiedziałam w mediach społecznościowych dość dawno. Przyznaję, iż zwlekałam z jej napisaniem, ale odwołując się do tytułu książki - chyba nie byłyśmy sobie przeznaczone. 

Utwór Katarzyny Grocholi jest wielowątkowy i dobrze skonstruowany. Autorka przedstawia losy kilku bohaterów - czy są splecione i jak musicie się dowiedzieć na własną rękę ;) - poruszając tematykę miłości, wyborów, walki o przyszłość i własne szczęście. W książce można znaleźć fragmenty ciekawsze i te trochę mniej; postaci, o których losach chcemy czytać oraz te, których historię niespecjalnie chcemy zgłębić - przynajmniej tak było w moim przypadku. 

Nie zamierzam odradzać Wam tej lektury. Według mnie nie była zła. Problem w tym, iż po wszystkich zapowiedziach spodziewałam się czegoś więcej. Liczyłam, iż książka wciągnie mnie bez reszty - niestety tak się nie stało. Była interesująca, nie męczyłam się podczas czytania i nawet przez chwilę nie myślałam, by przerwać lekturę lub, by odłożyć ją na półkę nieprzeczytaną, jednak... Nie dołączy ona do grona powieści, które szczególnie zapadły mi w pamięć.

Muszę przyznać, iż pojawił się nieoczywisty wątek, zakończenie również nie było przewidywalne... Niestety obok tego w powieści znalazłam kilka historii niewytłumaczonych, które z jednej strony nie musiały zostać przedstawione, ale z drugiej mogły zainteresować. 

Utwór ten nie zostanie moją "książką roku 2017", ale nie uważam, iż należy omijać go szerokim łukiem. Jest lekką, niemęczącą lekturą, która powinna sprawdzić się na długie wieczory, choć, jeśli szukacie czegoś naprawdę porywającego, to raczej radziłabym sięgnąć po któryś z niedawno recenzowanych thrillerów.

Zdążyliście już sięgnąć po Przeznaczonych? Chętnie poznam Wasze opinie! Jeśli nie, to może zamierzacie?

Komentarze

Popularne posty