Jak spleść losy trzech kobiet w jednej książce? | Laetitia Colombani "Warkocz"


Autor: Laetitia Colombani
Tytuł: Warkocz (La tresse)


Jak głosi okładka, Warkocz to fenomen wydawniczy, międzynarodowy bestseller i sensacja. Czy książka ta - opisana w samych superlatywach - naprawdę jest warta uwagi i aż tak wysokich ocen? Po przeczytaniu opisu szybko postanowiłam to sprawdzić.

Utwór Laetitii Colombani nie przyciągnął mnie masą pozytywnych recenzji - przed zamówieniem powieści nie przeczytałam żadnej z nich. Zainteresował mnie poprzez przedstawione w nim historie, których akcje toczą się w trzech różnych częściach świata - w Indiach, na Sycylii i w Kanadzie. 

Smita, Giulia i Sara, bohaterki powieści, to trzy silne kobiety, które postanawiają walczyć o przyszłość swoją i swoich bliskich, przeciwstawiają się temu, z czym zderza je los i mimo ciężkich przeżyć nie dają się złamać. Nigdy nie było im dane się spotkać, jednak w nieświadomy sposób pomagają sobie nawzajem i tak ich historie splatają się w pokrzepiającym zakończeniu, które może nie jest idealne (oczywiście mam na myśli ich losy, a nie kwestie literackie) i nie zaspokaja ciekawości Czytelnika, dotyczącej przyszłości bohaterek, ale pozwala uwierzyć w lepsze jutro.

Powieść Colombani pochłonęłam w zawrotnym tempie, zaciekawiona wyborami bohaterek i ich konsekwencjami. Cieszę się, że zdecydowałam się po nią sięgnąć, ponieważ nie mogę napisać, iż jest to powieść przereklamowana - a tego właśnie się obawiałam. Kilka razy udało mi się trafić na książki okrzyknięte bestsellerami i najciekawszymi utworami roku, których opisy również były całkiem zachęcające, niestety fabuła i styl pisania... Trochę mniej. Warkocz mnie jednak nie zawiódł i dziś mogę Wam go śmiało polecić.

Szukacie ciekawej książki o trzech wspaniałych kobietach? Zachęcam do wyboru Warkocza!

Komentarze

Popularne posty