Nad Topieliskiem | Paula Hawkins "Zapisane w wodzie"



Autor: Paula Hawkins
Tytuł: Zapisane w wodzie (Into the water)

Gdy ponad rok temu pisałam recenzję Dziewczyny z pociągu zapewniłam, iż możecie śmiało sięgnąć po tę powieść. Niedawno Paula Hawkins powróciła z kolejnym thrillerem. Zapisane w wodzie to książka, która równie szybko, co swoja poprzedniczka zebrała pozytywne recenzje, a w księgarniach zajęła pierwsze miejsca na listach bestsellerów.

Akcja powieści rozpoczyna się od śmierci Nel Abbott. Kobieta ginie w miejscu nazywanym przez mieszkańców miasteczka Topieliskiem. Jest ono owiane złą sławą - zginęło w nim wiele kobiet, często w dość brutalnych okolicznościach. Jeszcze za życia Nel, miała na jego punkcie obsesję i pracowała nad książką opisującą tragedie, które miały tam miejsce. 

Hawkins buduje powieść w interesujący sposób. Dużą rolę odgrywają w niej wspomnienia Jules, siostry Nel, która stara się poznać prawdę o jej śmierci. Autorka przedstawia bohaterów w różnych sytuacjach, a każdy z nich - poza Erin - jest na swój sposób powiązany z denatką i wnosi do historii coś nowego. 

Zapisane w wodzie to książka, która wciąga, a dzięki jej konstrukcji czyta się ją w zawrotnym tempie. Jej fabuła spodobała mi się bardziej niż debiut literacki autorki - w przypadku tej powieści nie musiałam czekać na rozwój wydarzeń, by zainteresować się przedstawianą historią. Nie był to thriller, który czytałam ze ściśniętym gardłem i bojąc się zajrzeć na kolejną stronę, ale śledziłam lekturę z zainteresowaniem i sądzę, iż sposób w jaki Paula Hawkins oparła fabułę na historii Topieliska był bardzo dobry. 

Nie zawiodłam się czytając Zapisane w wodzie. Liczę, iż Paula Hawkins zaskoczy mnie jeszcze dobrą powieścią, która podobnie jak ta, będzie lepsza od poprzedniczki. 


Komentarze

Popularne posty