Idealne życie czy idealnie zaplanowane piekło? | B.A. Paris "Zazamkniętymi drzwiami"







Autor: B.A. Paris 
Tytuł: Za zamkniętymi drzwiami (Behind Closed Doors)


Za zamkniętymi drzwiami to literacki debiut B.A. Paris. Sięgnęłam po niego zaraz po przeczytaniu Lokatorki, dlatego kiedy główna bohaterka uznała swego męża za perfekcjonistę westchnęłam z niedowierzaniem. Znowu?! Jak się okazało, było to jednak tylko wrażenie - niedługo po tych słowach sytuacja została nakreślona wyraźniej, a ja wciągnęłam się w powieść.

Jack i Grace to doskonale małżeństwo. Idealny mąż, idealna żona, idealny dom, idealne przyjęcia - choć znajomi próbowali dla żartu odnaleźć choćby rysę na ich relacji... Nie udało się. Okazuje się jednak, że nic nie jest tak piękne jak się wydaje. Grace nie wychodzi z domu bez męża, który wszystko kontroluje i bacznie słucha każdej jej wypowiedzi. 

Zagłębiając się w lekturę poznajemy stopniowo historię ich związku oraz tego co przechodzi Grace i o jaką stawkę walczy. Za zamkniętymi drzwiami to przejmujący thriller psychologiczny z odpowiednio wymierzoną dawką okrucieństwa. Powieść mnie zaintrygowała i nie mogłam się doczekać, by poznać zakończenie. Choć i w tej książce znalazły się elementy, które nieco mi nie odpowiadały, to jednak spodobała mi się bardziej niż poprzednio czytana Lokatorka.

Jest to jedna z książek, które czyta się jednej nocy. Paris w ciekawy sposób buduje fabułę i wprowadza kolejne elementy historii. Choć w niektórych momentach można zatrzymać się i zastanowić czy akcja nie jest przerysowana, to jednak powieść przyjemnie się czyta, jest dobrym sposobem na spędzenie wolnego czasu i idealnie nada się na leniwe wakacyjne wieczory. 

Jest jeden szczegół, który rzucił mi się w oczy, niestety na niekorzyść książki - mam na myśli jej zakończenie, a dokładniej sposób, w jaki rozpoczęły się rozstrzygające sceny. Wydaje mi się, iż wszystko poszło zbyt łatwo. Choć skoro bohaterowie byli tylko ludźmi, to może nawet najsprytniejszemu z nich mogła zdarzyć się pomyłka...

Polecam powieść B.A. Paris. Sądzę, iż jest to bardzo dobry debiut literacki i myślę, iż jest to autorka, która może jeszcze nie raz nas zaskoczyć. Fani thrillerów, możecie śmiało sięgnąć po Za zamkniętymi drzwiami! 

Komentarze

Popularne posty