Zabierzcie mnie na Cmentarz Zapomnianych Książek I "Cień wiatru"CarlosRuiz Zafón









Autor: Carlos Ruiz Zafón
Tytuł: Cień wiatru (La Sombra del Viento)

Cień wiatru to książka, której nie trzeba przedstawiać wielu zapalonym czytelnikom. Urocze uliczki Barcelony, tajemniczy Cmentarz Zapomnianych Książek i mroczna zagadka człowieka palącego dzieła Juliana Caraxa... Carlos Ruiz Zafón sprawił, że wielu fanów jego powieści zakochało się nie tylko w fabule, ale i magicznym hiszpańskim mieście. 

Autor przedstawia nam pewnego roztrzepanego młodzieńca, który jako dziecko poznaje miejsce intrygujące, zagadkowe i pełne wyklętych książek. Według rodzinnej tradycji ma wybrać jedną z nich, by ocalić ją od zapomnienia. Wśród wielu woluminów chłopiec odnajduje tytułowy Cień wiatru i tak zaczyna się pasjonująca i wciągająca opowieść.

Z niewiadomych przyczyn ktoś chce zniszczyć wszystkie egzemplarze powieści, którą zatrzymał główny bohater. Próbując odkryć tajemnicę książki chłopak wpada w kłopoty, poznaje przyjaciela, a także niespodziewanie odnajduje miłość. Carlos Ruiz Zafón umieścił w powieści wszystko, co przyciąga nawet najbardziej wybrednych czytelników i sprawia, że od Cienia wiatru trudno się oderwać.

Sama idea Cmentarza Zapomnianych Książek jest elementem, dla którego warto zapoznać się z fabułą Cienia wiatru. W końcu kto nie chciałby znaleźć się w miejscu jednocześnie tak niepokojącym, jak i magicznym?! Opisy stosów ksiąg, wśród których porusza się bohater są niesamowite i intrygujące. Nawet jeśli ktoś nie jest fanem Zafona, to nie uwierzę, że nie chciałby poszperać wśród tylu zagadkowych powieści! 

Cień wiatru prezczytałam dosyć dawno, wiele wątków z pewnością zatarło się już w mojej pamięci, ale dalej uznaję tę książkę za jedną z lepszych jakie czytałam. Była ona moim osobistym wprowadzeniem w literaturę katalońską i z pewnością się na niej nie zawiodłam. Ma w sobie pewien specyficzny klimat, który sprawił, iż spodobała mi się jeszcze bardziej. Pamiętam, że czytałam ją z zapartym tchem i była to powieść, od której trudno mi było się oderwać. 

Cień wiatru to książka, którą często polecam. Lubię rozmawiać o jej fabule i pobieżnie ją streszczać nieprzekonanym czytelnikom. Przyznaję, że od jej przeczytania minęło już kilka lat, ale w samym opisie i okładce było coś co mnie przyciągnęło i skłoniło do zakupu. Może gdybym czytała ją dzisiaj nie byłabym równie zachwycona, ale są powieści, które zapadają w pamięć na długo i z przyjemnością wspomina się ich czytanie, a w moim przypadku jest to właśnie Cień wiatru. Nie będę kłamać - nadal uśmiecham się na widok cytatów z tej książki. 



Komentarze

  1. "ale w samym opisie i okładce było coś co mnie przyciągnęło i skłoniło do zakupu"
    U mnie odwrotnie. Tak się za to biorę i biorę któryś rok, ale jak patrzę na tę okładkę, to coś mnie odrzuca, blah :s

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty