W Wuthering Heighst | Emily Bronte "Wichrowe wzgórza"




Autor: Emily Brontë
Tytuł: Wichrowe wzgórza (Wuthering Heights)

Wichrowe wzgórza to powieść, po którą chciałam sięgnąć już od dawna. Przyciągał mnie nawet sam tytuł, aż w końcu zdobyłam własny egzemplarz i zatopiłam się w lekturze oraz dotarłam do jej zakończenia (choć utwór Brontë jest dość popularny, udało mi się uniknąć poznania go przed przeczytaniem).

Akcja powieści toczy się na przełomie XVIII i XIXw., gdy właściciel Wuthering Heights przyprowadza do domu Heathcliffa, bezdomnego chłopca i nakazuje, by traktowano go jako członka rodziny. Wkrótce między Heathcliffem, a Catherine, córką jego nowego opiekuna, rodzi się silna więź, której nic nie jest w stanie zerwać.

Czytając opis książki byłam przekonana, iż poznam zupełnie inną historię. Emily Brontë mnie zaskoczyła  i myślę, iż wpłynęło to jedynie na korzyść powieści. Nie chciałam słuchać zbyt wielu opinii o Wichrowych wzgórzach, nie obejrzałam również żadnej z ekranizacji i na podstawie niewielu informacji, które miałam, myślałam, iż będzie to typowy romans. Nie spodziewałam się tego, co przeczytałam i wraz z rozwojem wypadków, śledziłam akcję z rosnącą ciekawością, chcąc dowiedzieć się jaki będzie finał opowieści.

Lubię klasykę. Oczywiście nie podążam za nią ślepo, uznając z góry każdy utwór za dzieło, które koniecznie musi mi się spodobać. Wichrowe wzgórza są dla mnie argumentem, iż warto po nią sięgać. Choć czytałam wcześniej utwory np. Jane Austen i nawet napisałam o nich kilka pozytywnych słów (Opactwo Northanger, Perswazje), to jednak nie przebrnęłam przez nie tak szybko, jak przez powieść Brontë.

Zakładam, iż nie wszystkim spodobają się Wichrowe wzgórza - trzeba lubić ów styl pisania i klimat XIX-wiecznych utworów, jednak zachęcam, by spróbować. Warto.

Komentarze

  1. Książka czeka na mnie cierpliwie już jakiś czas, ale chyba pora w końcu po nią sięgnąć. ��

    Pozdrawiam,
    Monia z onalubi.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty