Herbatka, kocyk i książka... "Czas pokaże" Anny Ficner-Ogonowskiej







Autor: Anna Ficner-Ogonowska
Tytuł: Czas pokaże

Książka Anny Ficner-Ogonowskiej rzekomo zachwyca ciepłem, a po jej przeczytaniu świat ma stać się dla nas miejscem urzekającym i przyjaznym. Czytając taki opis od razu marzę o kubku gorącej herbaty, miękkim kocyku i oczywiście proponowanej powieści. W tym przypadku nie była to jednak książka, która przyciągnęła mnie tą sielankową wizją. Czas pokaże to podobno powieść "dla mnie". Lektura wydała mi się dość ciekawą propozycją i postanowiłam sprawdzić czy rzeczywiście polecono mi właściwą książkę.

Bohaterką powieści jest Julka, studentka psychologii, a do tego wolontariuszka na dziecięcym oddziale onkologicznym. Jej życie jest poukładane, możemy nawet doszukać się w nim cienia rutyny, jednak gdy na jej drodze pojawia się mężczyzna, w którym Julka się zakochuje... Wszystko wywraca się do góry nogami.

W tym momencie może pojawić się nuta zniechęcenia. Nuda? Typowe love story? Zdecydowanie nie! Gdybym miała określić ją jednym słowem, zapewne powiedziałabym, iż jest to lektura wakacyjna. Spodobała mi się w niej lekkość czytania i fakt, iż nie przytłoczyła mnie swą objętością - lubię grube książki, jednak w niektórych przypadkach lepiej byłoby zakończyć powieść wcześniej niż niepotrzebnie zanudzać czytelnika. Czas pokaże to powieść, której fabuła toczy się na kilku płaszczyznach. Czytelnik odnajdzie tu romans, ale również ciekawy wątek przyjaźni czy relacji rodzinnych, a fani humoru będą z pewnością ukontentowani dawką zabawnych dialogów.

Nietrudno domyślić się, iż Czas pokaże zostanie przeze mnie podsumowany pozytywnie - choć nie wiem co dokładnie miało sprawić, iż ta książka mi się spodoba, to jednak oczekiwany efekt został uzyskany. Ostrzegam jednak, iż moje domysły były słuszne. Akcja rozpoczyna się zimą, a jako amatorka tej mroźniej pory roku nie byłam zbyt zadowolona, iż upał pokrzyżował moje plany związane z herbatką i kocykiem... Niestety nie można mieć wszystkiego!

Czy powieść Anny Ficner-Ogonowskiej Wam się spodoba? Czas pokaże! Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu.

Komentarze

Popularne posty