Krótka książka - krótka recenzja | Agatha Christie "Zło czaisięwszędzie"




Autor: Agatha Christie
Tytuł: Zło czai się wszędzie (Evil Under the Sun) 

Śmierć Lorda Edgware'a, Tajemnicza historia w Styles, sławne Morderstwo w Orient Expressie... Kto nie słyszał o powieściach Agathy Christie?! Herkules Poirot i panna Marple to w końcu jedni z najsłynniejszch detektywów, którzy pojawili się na kartach literatury! Kilka dni temu w swojej biblioteczce odnalazłam nieprzeczytane Zło czai się wszędzie i błyskawicznie nadrobiłam zaległości. 

Książkę czyta się dość szybko. Nie mogę jednak napisać, że mnie zachwyciła. Miała w sobie pewną dawkę naiwności, której wcześniej nie kojarzyłam z twórczością Agathy Christie. Po przejrzeniu kilku stron czytelnik wie już kto był mordrecą - jeśli skusił się, by zerknąć na opis z okładki, to nie musi nawet kończyć powieści, by potwierdzić swe przypuszczenia. Znajdziemy na niej również porównanie zabójcy do Hannibala Lectera... Moim zdaniem - nietrafione.

Nie przypominam sobie, by któraś z książek Agathy Christie wywarła na mnie podobne wrażenie. Nie męczyłam się czytając Zło czai się wszędzie, ale z pewnością nie było to najciekawsze śledztwo Poirota. Utwór ma nieco ponad dwieście stron i zapewne sprawdzi się w przypadku braku czasu, ale jeśli szukacie dobrej powieści detektywistycznej... Nie odradzam Agathy Christie. Sugerowałabym jednak wybór innego utworu.

Komentarze

Popularne posty