Tajemnica lasu | Harlan Coben "W głębi lasu"




Autor: Harlan Coben
Tytuł: W głębi lasu (The woods)

Co naprawdę wydarzyło się w nocy, dwadzieścia lat temu, gdy czworo nastolatków wymknęło się do lasu? Jest to pytanie, na które szukamy odpowiedzi przez całą lekturę. 

Po przeczytaniu Już mnie nie oszukasz byłam bardzo ciekawa pozostałych powieści Cobena. Wybór padł na W głębi lasu - historię Paula Copelanda, wdowca, który samotnie wychowuje córkę i prokuratora o ambicjach politycznych. Pewnego dnia mężczyzna zostaje wezwany do kostnicy, by zidentyfikować ciało. Wspomnienia sprzed dwudziestu lat powracają, a wraz z nimi pojawiają się wątpliwości, bo Cope - jak zwracali się do niego przyjaciele - zaczyna się zastanawiać czy owej feralnej nocy w lesie jego siostra mogła ujść z życiem. 

Thriller jest dobrze skonstruowany, wielowątkowy i interesujący poprzez mnogość poszlak, bohaterów i nowych faktów, z których każdy z nich może diametralnie zmienić przebieg prowadzonego śledztwa i ukazać znaną wszystkim historię w zupełnie innym świetle. W głębi lasu czytało mi się wyjątkowo dobrze, zapewne również przez kreację głównego bohatera i jego ironiczne poczucie humoru, które przypadło mi do gustu. 

Podobnie jak w przypadku Już mnie nie oszukasz duży wpływ na fabułę, jak i na mój odbiór książki, miało zakończenie, które zmieniło pogląd na całą powieść. W tym wypadku było to dla mnie ostatnie zdanie, które na tle wszystkiego, co mówił i prezentował sobą Paul było zaskakujące. Oczywiście "na plus" - spodziewałam się wszystkiego, ale nie tego. Ponadto po zakończeniu lektury trudno było nie zadać sobie pytania Ale co było dalej?! i sądzę, iż był to również jeden z powodów, dla których książka mi się spodobała.

Sięgając po kolejny thriller Harlana Cobena zastanawiałam się czy wywrze on na mnie równie dobre wrażenie. Poprzeczka była zwieszona dość wysoko, ale powieść spełniła moje wymagania. Mam nadzieję, iż po sięgnięciu po pozostałe książki Cobena będę mogła to powtórzyć.

Komentarze

Popularne posty